A Millásreggeli autós rovatában Várkonyi Gábor szakértővel beszélgetett Mihálovits András és Gede Balázs az autópiac legégetőbb kérdéseiről. A szakértő rávilágított a reexport jelenségére, amelynek köszönhetően Magyarország az autókereskedelem egyfajta „dobbantójává” vált.
Várkonyi szerint a magas ÁFA miatt a nettó árak itthon kedvezőek az EU más országaihoz képest, így a kereskedők nagy számban exportálják az új autókat, bizonyos márkák esetében akár a 90%-ot is eléri az export aránya. Ez a gyakorlat azonban számos problémát felvet.
- A magyar kereskedők nehezen tudnak stabil ügyfélkört kiépíteni, mivel az autók nagy része külföldre kerül.
- A reexport torzítja a piaci képet, megnehezíti a valós értékesítési adatok elemzését.
Várkonyi Gábor kitért Carlos Tavares, a Stellantis konszern volt vezérigazgatójának távozására is. A szakértő szerint a sajtóban gyakran emlegetett „lemondás” valójában kirúgást takar. Tavares kezdetben sikeresen vezette a céget, azonban a spórolásra való túlzott fókuszálás miatt konfliktusba került a beszállítókkal, a kereskedőkkel és a vásárlókkal is. Az utolsó csepp a pohárban az volt, hogy Tavares ragaszkodott az elektromos autók gyártásához a nyereségesség figyelembevétele nélkül, amivel szembement az EU szabályozásaival.