Várkonyi Gábor autópiaci szakértő volt a Millásreggeli vendége, ahol a műsorvezetőkkel több témát is érintettek a gumicserétől kezdve a prémium autógyártók piaci helyzetén át az elektromos autók térhódításáig.
A beszélgetés elején szó esett a gumicseréről, és arról, hogy a pótkerék már nem egy alapvető tartozéka az autóknak. Ezután egy érdekes 3D-s dokumentumfilm került szóba, amely az autó történetét és annak a társadalomra gyakorolt hatásait mutatja be, a film különlegessége, hogy itt nem a technikai részletek, hanem a gazdasági és társadalmi összefüggések kerültek itt a középpontba.
A műsorban a prémium autógyártók piaci helyzete is terítékre került:
-A BMW 2,2 millió eladott autóval vezeti a piacot, de a három nagy német gyártó, a BMW, a Mercedes és az Audi is eladás-csökkenést könyvelhetett el.
– Az Audi modelloffenzívája 2025-ben indul, emellett problémáik voltak a motorok szállításával
-A BMW a prémium márkák közül a legmagasabb arányban értékesít elektromos autókat
– A Mercedes és az Audi elektromos autó eladásai is csökkentek. A Mercedesnek a kínai piaccal kell megállapodnia a szén-dioxid kibocsátási normák miatt.
Az elektromos autók kérdése vissza-visszatér a beszélgetésben. A kínai elektromos autógyártók, mint a BYD egyre erősebbek a piacon. A prémium elektromos autók definíciója is megvitatásra került, mivel az eddig megszokott paraméterek már nem mérvadóak. A villanyautóknál nem annyira egyértelmű, hogy mitől prémium egy modell: nem a bőrülések, hanem a hatótáv, a töltési sebesség, vagy a csendesség a legfontosabb szempontok. A Tesla eladásai 1,79 millióra csökkentek az előző évhez képest, és Németországban is jelentős, 40%-os visszaesést tapasztaltak, a BYD pedig szorosan a Tesla mögött van az eladásokban.
A műsorban szó esett a Consumer Reports felméréséről, amely a Subaru márkát hozta ki a legjobbnak, ami a vásárlói elégedettséget tükrözi. Ez a felmérés az egyéni vásárlói tapasztalatokat helyezi előtérbe, nem a műszaki paramétereket. Várkonyiék a német autópiacot is elemzték: a modellek száma nőtt, de az egy modellre jutó átlagos darabszám csökkent, a belépő szintű autók eltűnőben vannak, miközben az SUV-k és a villanyautók egyre népszerűbbek.